Press
Stefan Borg blir TV4Nyheternas nya USA-korrespondent
TV4Nyheternas utrikesreporter och kommentator Stefan Borg blir ny USA-korrespondent. Stefan Borg har bevakat utrikespolitik som både reporter och korrespondent sedan mitten av 1980-talet. - Det ska bli spännande att följa en hel...
TV4 Play överger cookies för att rikta reklam
TV4 Play lanserar egenutvecklad teknik för riktade annonser och överger därmed användandet av cookies. Den nya målgruppstekniken, som tas i bruk under mars, möjliggör utökad volym av möjliga annonsvisningar och ökar...
Charlie Forsberg ny presschef corporate på TV4 och C More
Charlie Forsberg blir ny presschef corporate på TV4 och C More. Han kommer senast från rollen som pressekreterare på Moderaternas riksdagskansli och tillträder den nya tjänsten den 11 mars 2019.Charlie Forsberg blir ny presschef corporate...
Annual Report Bonnier Broadcasting 2018
STRONG EARNINGS GROWTH FOR BONNIER BROADCASTING, +140% Bonnier Broadcasting grew profit by just over 140 per cent, reporting EBITA of SEK 1,027 million (SEK 423 million in 2017). Sales rose by 10 per cent to SEK 8,253 million (SEK 7,497 million in 2017). TV4 AB posted...
Record earnings again for TV4 – one of the most profitable TV companies in Europe
2018 was a new record year for TV4, with EBITA of SEK 1,382 million (SEK 1,022 million in 2017), and an operating margin of 29.2 per cent (22.9 per cent in 2017), making it one of the most profitable TV operators in Europe. The Bonnier Broadcasting division grew its...
Nytt rekordresultat för TV4 – ett av de mest lönsamma TV-företagen i Europa
TV4 gör nytt rekordår och är nu, med ett operativt resultat på 1 382 MSEK (1 022 MSEK 2017) samt en rörelsemarginal på 29,2 procent (22,9 procent 2017), ett av de mest lönsamma TV-företagen i Europa. Affärsområdet...
Årsrapport Bonnier Broadcasting 2018
KRAFTIG RESULTATFÖRBÄTTRING FÖR BONNIER BROADCASTING, +140% Bonnier Broadcasting ökade vinsten med drygt 140 procent och noterar ett operativt resultat på 1 027 MSEK (423 MSEK 2017). Omsättningen ökade med 10 procent till 8 253...
Tv-året 2018 – fördjupningsmaterial om tittande och konsumtion
Fördjupningsmaterial till pressmeddelandet ”TV4 fortsätter samla Sverige i en digital värld – 2018 starkaste året hittills för TV4 Play och TV4:s kanaler”. RÖRLIG BILD 2018 Den totala konsumtionen av rörlig bild...
TV4 fortsätter samla Sverige i en digital värld – 2018 starkaste året hittills för TV4 Play och TV4:s kanaler
TV4:s digitala förflyttning skördar nya framgångar. TV4 Play noterar ett nytt rekordår, med betydande ökningar av såväl konsumtion, registrerade användare och levererade reklamkontakter. Samtidigt gör TV4 som kanalhus...
TV4 lanserar färdigspelad kontakt som standard på TV4 Play
TV4 höjer nu standarden och värdet på sitt annonsörserbjudande online. Från och med årsskiftet införs en leveransgaranti på att reklamfilmerna på TV4 Play ses i sin helhet, utan att det kostar annonsörerna...
Dynamiskt anpassad TV4-reklam hos Com Hem och Boxer
Nu lanserar TV4 dynamiskt anpassad reklam tillsammans med Com Hem och Boxer. Tjänsten lanseras på Com Hems och Boxers Play-tjänster, vilket innebär att TV4-tittarna får en bättre anpassad och skräddarsydd reklamupplevelse. Dessutom...
Anne-Sofie Näslund ny livechef för TV4:s nyhetsverksamhet
Anne-Sofie Näslund blir ny livechef på TV4-nyheterna. Anne-Sofie har gedigen erfarenhet av nyhetsverksamhet, både som arbetsledare och reporter, och kommer senast från en roll som korrespondent och kontrakterad stringer för Expressen i New...
Rikard Sjöberg ny biträdande försäljningsdirektör på TV4
Rikard Sjöberg, i dag försäljningschef, blir ny biträdande försäljningsdirektör på TV4-Gruppen. Rikard har jobbat i en rad olika roller på TV4:s försäljningsavdelning i sju år. Han tillträder formellt...
Åsa Barsness ny kommunikations- och HR-direktör för Bonnier Broadcasting
Åsa Barsness, i dag kommunikationsdirektör för Sweco, blir ny kommunikations- och HR-direktör för Bonnier Broadcasting, där såväl TV4 och C More som finska MTV ingår. Hon tillträder rollen vid årsskiftet, och...
3 miljoner inloggade på 1 år – TV4 Play är Sveriges största inloggade tv-tjänst
TV4 Play fyller ett år som inloggad tv-tjänst. Och firar med att samtidigt passera tre miljoner registrerade användare. Det gör TV4 Play till den största av alla inloggade svenska tv-tjänster.– Tre miljoner användare är...
WOO växer, integreras och lanserar ny produkt hos alla publicister
Bonniers videoannonsallians WOO – där TV4 Play, Expressen TV, DN TV och Di Play ingår – växer så det knakar. Både när det gäller konsumtion och annonsförsäljning. Nu går WOO från ett...
GeBortTillSport–dagen – för allas rätt till idrott
Nu är det återigen dags att samla in sportutrustning för allas rätt till idrott. Den 10 september arrangeras GeBortTillSport-dagen, en nationell insamling på ett 50-tal orter runt om i landet. Dessutom auktioneras svenska...
29 ton sportutrustning skänktes till GeBortTillSport
Svenska folket är givmilda. Hela 29 ton sportutrustning samlades in till GeBortTillSport under söndagen. All utrustning skänks vidare till Fritidsbanken och finns därefter tillgänglig för gratis utlåning hos lokala Fritidsbanker....
Extern utredning klar – TV4 lanserar kraftfull handlingsplan mot trakasserier
I den oberoende utredning som Setterwalls advokatbyrå gjort kritiseras TV4 för att inte ha agerat tidigare på de uppgifter som kommit fram om kränkande särbehandling och trakasserier på och kring Äntligen hemma-redaktionen. Nu...
C More och nya Sportkanalen till Viasat genom nytt utökat distributionsavtal
Bonnier Broadcasting och Viasat har tecknat ett nytt distributionsavtal avseende TV4:s kanaler. Avtalet utökas även med den nya kanalen Sportkanalen fr.o.m. 1 januari, samt att Viasat nu för första gången kommer att erbjuda alla sina kunder C...
Fortsatt digital kraftsamling – Mathias Berg blir operativ chef för både TV4 och C More
Bonnier Broadcasting fortsätter att bygga positionen som den ledande aktören inom rörlig bild i Sverige. Mathias Berg, i dag operativ chef för TV4, blir ny operativ chef även för C More, med uppdrag att samordna och knyta ihop...
TV4 tar programprofil ur tjänst efter nya uppgifter
Med anledning av nya uppgifter som framkommit kring den TV4-profil som det under de senaste dagarna framförts allvarliga anklagelser mot, har TV4 beslutat att tills vidare ta den aktuella programprofilen ur tjänst.- De nya uppgifter som nått oss...
Färre chefer med större mandat i TV4:s nya nyhets- och samhällsledning
TV4:s och Bonnier Broadcastings nya ledning för nyheter och samhälle är nu klar. Johanna Thulin Bratten, Alexandra Forslund och Fredrick Malmberg är den trio som tillsammans med programdirektören Viveka Hansson leder den publicistiska...
TV4 tar hem Nyheterna när Bonnier Broadcasting accelererar omställningsarbetet
TV4Nyheterna flyttar tillbaka in i hjärtat av verksamheten och Nyhetsbolaget avvecklas som bolag. Det är några av de stora förändringarna i det omställningsprogram som Bonnier Broadcasting presenterade för medarbetarna idag. Enligt...
Starkt tittarår på alla plattformar för TV4-Gruppen
Tittaråret 2016 kan nu summeras, och med det lägger TV4-Gruppen ytterligare ett framgångsrikt år bakom sig. Genom den fortsatta satsningen på plattformsoberoende svenskt kvalitetsinnehåll har TV4-Gruppen lyckats möta de...
Tv-året 2016 – fördjupande information
Sammanfattningsvis lyckas TV4-Gruppen genom en fortsatt satsning på plattformsoberoende svenskt kvalitetsinnehåll möta tv-marknadens förändringar. Ett flertal nya rekord slogs online, bland annat med 2,2 miljoner inloggade användare och...
Hög försäljningstillväxt för Bonniers växande videoallians Woo
Bonniers videoallians Woo – där TV4 Play, Expressen TV, DN TV och Di Play ingår – fortsätter att växa i takt med att de publicister som ingår stärker både innehåll, användarvänlighet och räckvidd....
OS-producenten Christoffer Braw till C More och TV4-Gruppen
C More och TV4-Gruppen fortsätter sin stora satsning på svensk sport och anställer den välmeriterade tv-producenten Christoffer Braw. Christoffer kommer närmast från MTG och Viasat Sport och kommer inledningsvis att ingå i C More...
Årsrapport Bonnier Broadcasting 2016
Stockholm den 10 februari 2017 STARKT RESULTAT FÖR TV4 - FORTSATTA UTMANINGAR FÖR C MORE OCH MTV Bonnier Broadcasting redovisar ett operativt resultat för 2016 på 373 MSEK, med en omsättning på 7 397 MSEK. Resultatet speglar...
Starkt resultat för TV4 – fortsatta utmaningar för C More och MTV
En stark svensk annonsmarknad och stora framgångar med plattformsoberoende svenskt kvalitetsinnehåll bäddade för ett nytt starkt resultat för TV4-Gruppen, som förbättrade sitt operativa resultat till 734 MSEK (662 MSEK 2015). Trots...